Magia niebieskiego koloru.
Dzisiaj o niebieskim, bo bardzo ten kolor kojarzymy ze szkołą i nauką.
A odcieni niebieskiego jest tak wiele i tak np:
błękitny - delikatny i lekki, symbolizuje spokój i jasność myśli. To jak oddech świeżego powietrza
turkusowy - mieszanka błękitu i zieleni, przypomina o wakacjach i tropikach
granatowy - głębok, mroczny odcień, który emanuje elegancją i tajemnicą
Inne popularne odcienie koloru niebieskiego to: szafirowy, chabrowy, indygo, kobalt, błękit królewski, błękit paryski i inne.
Porównując dwa odcienie niebieskiego błękitnego i granatowego zobaczcie jak odmiennie wpływają na samopoczucie i wykorzystanie do brandingu marki.
Błękitny: jest często postrzegany jako kolor spokoju i klarowności.
Patrzenie na błękitne niebo lub wodę może pomóc w relaksie i obniżeniu poziomu stresu.
Ten kolor jest często kojarzony z uczuciem równowagi i stabilności emocjonalnej.
Granatowy: to kolor o głębokim charakterze, symbolizujący elegancję, tajemniczość i siłę.
To odcień, który dodaje pewności siebie i charakteru.
Nie jest to kolor, który kojarzy się z beztroską i radością, lecz z powagą i koncentracją.
Kolory to także narzędzie komunikacji
W brandingu firm często błękitny jest wybieramy przez firmy, które chcą budować wizerunek oparty na zaufaniu, profesjonalizmie, spokoju.
Jest to kolor, który pomaga w tworzeniu wiarygodności i przyciąganiu klientów, zwłaszcza w branżach związanych z finansami, opieką zdrowotną i technologią.
Granatowy jest często wykorzystywany przez firmy, które chcą podkreślić wyrafinowanie i ekskluzywność produktu.
To kolor, który kojarzy się z luksusem, wysoką jakością i prestiżem.
Firmy z takich branż jak moda, kosmetyki, luksusowe samochody, lotnictwo często wykorzystują granatowy w swoim brandingu.
Podsumowując zarówno błękitny jak i granatowy mają pozytywny wpływ na samopoczucie, ale w nieco inny sposób.
Błękitny skupia się na spokoju i klarowności, natomiast granatowy symbolizuje energię i moc.
Zobaczcie też na moim przykładzie jak istotne jest dopasowanie odcienia, w tym wypadku koloru niebieskiego do typu urody. Odpowiedni odcień, w moim wypadku granatowy, podkreśla i „podkręca” wizerunek natomiast jasny niebieski, błękitny powoduje, mniej korzystny wygląd.